
Produktumok:
Vállalkozás és teljes weboldal létrehozása, és üzemeltetése:
Fungo Nero weboldala és maga Diákvállakozás létrehozása, regisztrációja, működtetése - a weboldal diákmunka a rajta, és benne szereplő minden mozzanat. Az iskola alternatív honlapján lehetőséget kaptak egy önálló aloldal fenntartására és szerkesztésére: https://www.virtualiskarolina.hu/fungonero/ s ebbe ágyazva egy különálló oldalt is létrehoztak, hogy modellezni, tanulmányozni tudják a webáruházak működését - fenntartói oldalról: https://fungonerotermekek.webnode.hu/
A weboldalon található összes közösségi csatornát a diákok hozták létre, és ők üzemeltetik - ez nagyfokú felelősséget igényel, valamint kommunikációt, precízséget, és elköteleződést. Itt jegyezzük meg, hogy egyenlőre úgy tűnik, hogy a legnagyobb gyengeségünk a facebookon való marketing célú folyamatos információáramoltatás. (Tanárként azt gondoltam, hogy ez lesz a legegyszerűbb dolog.....)
Csevegőrobot üzemeltetés:
Alapvetően a nagy kérdés az volt, hogy mire tudjuk használni. Az iskolában már voltak zsengék, próbálkozások a használatra (Majális Fejtörők, Karolina Bál) - de diákvállakozóként még nem tudtuk a hatását, és nem voltunk meggyőződve a hasznosságáról. Mivel egyre több gyakorlati példát láttunk a pénzügyi szektorban: bankok, és online értékesítés területén, mi is el kezdtük vizsgálni ezt a területet.Egyenlőre a GYIK-típusú csetrobotot bizonyult könnyebben tervezhetőnek, installálhatónak, és ezt csatoltuk az online termékismertető felületre - mintegy próbaként. A messenger alapú chatbot használata - ahogy írtam, legnagyobb meglepetésemre - már a Facebook rendszer használatának hiányosságai miatt is bizonytalan - de valószínűleg itt is meg kell találnunk a megfelelő diákot ennek menedzselésére. Azt világosan látjuk, hogy ez egy egész embert lefoglaló feladat. S egyenlőre még több negatív tapasztalatunk van, mint megerősítés, amit a végfelhasználók felöl jövő elvárások generálnak. A két platform, amit használtunk eddig: https://www.smartsupp.com/, és https://chatfuel.com/.
Értékelő applikáció:
Powerapps vászon alkalmazás, sharepoint-excel táblához kötött adatokkal. Ennek tényleges használata, a feladathoz igazítása a személyes találkozás idején valósul meg. Az applikáció rövid bemutatóját ITT találjuk.A kollégiumi csoport életének szakmai fejlődése:
A jelenlegi bizonytalan helyzetben, amikor többször változik a személyes találkozás lehetősége, az alábbi két területre hagyatkozott a VÁSÁRLÓK csoportjának tevékenysége:
- ismeretanyag gyűjtése a vásárlás témaköréről
- Hangtár létrehozása, a személyes találkozáskor, és csoportfoglalkozáskor feldolgozandó szituációk elemzéséhez, inspirációjához - ahhoz, hogy ez megvalósuljon, a diákoknak el kellett sajátítani a tartalomlétrhozás módjait, megosztását, összegyűjtését, kooperálni kellett társaikkal a saát időbeosztásuk alapján, kreativitásukat kellett használni, és gyakorlatilag ki kellett találni, hogy mit vesznek fel hangként.... Ehhez a Teams-t használtuk kommunikációs csatornaként. A hangtár létrehozása egyénileg még nehezebben ment, mintha csoportfoglalkozáson videófelvételt készítünk magunkról. Tapasztalatom szerint együtt, élőben sokkal jobban tudnak együttműködni a kollégisták - még akkor is, ha dokumentáljuk a tevékenységüket.....
Tanári fejlődés:
A produktumok közé tettük a tanári fejlődést.
Alapvető szemléletváltozást kellett megtanulnia tanárként az embernek: a hagyományos kudarc-felfogást kellett átváltani: a "kudarc" az nem arra van, hogy negatívan értékeljünk, hanem jelzés arra, hogy változtatni kell: Például a 2021 januárjában megállt folyamatok, tagok passzivitása, megállt kommunikáció, "nem csinálunk semmit - mert ha Te nem csinálod, akkor én miért csináljam?" eredményezte, hogy értékelnünk kellett közösen és kritikusan a helyzetünket, és meg kellett hozni a döntéseket csapatként, és egyénenként is, ami alapján tovább tudtunk lépni. Akkor ezt törésvonalnak éltem meg, jelenleg értékelve egyértelműen pozitív döntéseket hoztunk - és bátrabban fogjuk megnézni újra a saját munkánkat aktivitás, hatékonyság, produktivitás szempontjából. Tanárként pontosan ugyanezeket a lépéseket követtem: saját magamnak is el kellett dönteni, hogy milyen energiákat és hogyan fektetek ebbe a projektbe úgy, hogy a gyerekek szabadságát meghagyom, és maximálisan vállalom én is a felelősséget, ha kudarc jön. Mivel tanár vagyok, és nem vállalkozó - személyes karakteremnek is kihívás a vállalkozással járó felelősség és kockázatok bevállalása. A JA Magyarországnak adott további visszajelzésem a projekt részeredményeiről itt nézhető meg.
A Mesterséges Intelligencia témakörében pedig sikeresen végeztem bevezető kurzust a Nexius learning keretein belül:
